Luxemburgo é oficialmente o primeiro país do mundo com transportes públicos grátis

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Public transport prices on state-owned service across Spain have already been slashed in half in response to rapidly rising energy and inflation rates. Now the government has announced further 100% discounts.

As of September, passengers will be able to travel across various trains operated by public train network Renfe for absolutely nothing.

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“O problema é que o PART está a ser vendido como um programa de incentivo à mobilidade verde, quando é apenas uma ferramenta de financiamento. O Governo não está a ser capaz de ter um documento estratégico para reforçar a adesão aos transportes públicos”, frisa, defendendo que deveria existir “uma lei de bases da mobilidade” e descrevendo o PART como meramente “um programa que lava consciências”.

Países como a Estónia têm comprovado que o preço reduzido (ou até inexistente) dos passes não é suficiente para, por si só, fazer com que a população passe do carro para soluções menos poluentes. Em 2013, a capital Tallinn implementou um sistema no âmbito do qual começou a permitir que os cidadãos pudessem aceder aos transportes públicos gratuitamente. Nove anos depois, os especialistas questionam o aparente insucesso da medida. “Aquilo a que realmente assistimos em Tallinn foi que, em nove anos, o salto dos transportes públicos para os carros aumentou”,

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Public transportation is not a public good. It is excludable, because the transit company won’t give you a ride if you don’t pay the fare. It’s also rival because public transportation has limits. At busy times, a train or bus might have to leave passengers behind because of lack of space. So, public transportation isn’t a public good because it is not nonexcludable and nonrival.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-03-30/no-transit-is-not-a-public-good-here-s-why

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Making the bus free would also do nothing to protect those walking or biking, as the K Street Transitway project could. Nor would it help the District achieve its sustainability goals by reducing driving, because drivers consider trip times more than transit fares when deciding whether to take the bus instead. No city that has experimented with fare-free transit—including Kansas City and Salt Lake City as well as Talinn, Estonia—has demonstrably reduced car trips.

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